რეპორტაჟი მცხეთიდან
როდესაც ვიღებთ
ინფორმაციას და ვეცნობით ნებისმიერ მასალას, ნეტ-ნაკლებად გვიჩნდება შეკითხვები:
- რამდენად სანდოა ჩვენს მიერ წაკითხული, ან მოსმენილი მასალა?
- ინფორმაცია, რომელსაც ჩვენ ვისმენთ, ან ვკითხულობთ ხომ არ არის ვინმეს გამონაგონი?
იმისათვის, რომ კლუბის წევრებმა შეძლონ მსგავს შეკითხვებზე
პასუხის გაცემა , ჩემს მიერ დაიგეგმა აქტივობა (ვფიქრობ, საინტერესო)
რეპორტაჟის მოსამზადებლად შევარჩიე დეკემბრის დასაწყისი ( ადრეც მინდოდა, მაგრამ .. ) , მიუხედავად ზამთრის სეზონისა, შევარჩიე თბილი და მზიანი დღე.ჩავალაგეთ ჩანთებში ჩვენი პლანშეტები, მარკერები, ფლიფჩარტები და გაკვეთილების შემდეგ კლუბის წევრები , კლუბის მენეჯერი, კლუბის რედაქტორი, სკოლის ისტორიის და ინგლისურის მასწავლებლებისაგან
შემდგარი ჯგუფი გაემგზავრა ბაგინეთს , მცხეთას ..
საქმე კი იმაში გახლდათ, რომ კლუბის წევრებმა შეიცვალეს როლები , ჩვენ გადავბარგდით მეოთხე
რეპორტაჟი მცხეთიდან
არმაზის
აფეთქების ისტორია
აქტივობის მიზანი
მოსწავლეები
- იმსჯელებენ და შეიმუშავებენ ერთსა და იგივე საკითხზე სხვადასხვა ინფორმაციის გავრცელების ხერხებზე
- შეისწავლიან სხვადასხვა ეპოქაში გავრცელებული ინფორმაციის თავისებურებებს
- მოახდენენ სიმულაციას 17 საუკუნის წინ არმაზში მომხდარი ისტორიული ამბისა და გააკეთებენ გეგმის მონახაზს მედიაპროდუქტის შესაქმნელად
- დააკვირდებიან ეპოქის გავლენსა მედიაგზავნილის შექმნაზე და თავად გამოცდიან , ანუ მოახდენენ სიმულაციას მედიაგზავნილის შექმნის დროს ;
- ქმნიან მედიაპროდუქტს (რეპორტაჟს აქცევენ გაზეთის ერთ-ერთ სტატიად და სასწავლო რესურსად მოხდება ამ სტატიის გამოყენება მეცხრეკლასელებთან )
- საზოგადოების მიერ სამი სტატიიდან ყველაზე უფრო სწორი გზავნილის შერჩევა; უკუკავშირი აუდიტორიასა დაკლუბის წევრებს შორის
- · უზიარებენ სხვაადსხვა აუდიტორიას საკუთარ გამოცდილებას
აქტ1. მოსწავლეები სიმულაციას
იწყებენ უკვე ტრანსპორტში განთავსების შემდეგ. იქმნება 3 ჯგუფი, სამივე ირჩევს რედაქტორს, ცალკე გამოეყოფა ამბის შემსწრეთა ჯგუფი, შეირჩევა მემატიანე და რედაქტორებთან "სამუშაო იწყებენ ჟურნალისტები , რომელთა მოვალეობაა ინფორმაციის მოგროვება, გაფილტვრა და სტატიის შექმნა ;არის პოლიციაც და ადგილზე იმუშავებს კრიმინალისტიც ; გეზი მცხეთისაკენ ავიღეთ, ჯერ სვეტიცხოველში ვეახლეთ დიდ მეფეებს, ეპოქა სრულად გავითავისეთ და მერე უკვე დავიძარით ბაგინეთისკენ .. "ამბავი მოსულა მცხეთას, არმაზის კერპი აფეთქდაო", აბა ჟურნალისტებს უქმად რა გააჩერებდა :)
პერსონაჟი
|
რაოდენობა
|
აქტივობა
|
|
რედაქტორი
|
3
|
ჟურნალისტებთან ერთად ადგენენ სამოქმედო გეგმას , რეოპრტაჟის მომზადების
მერე ზრუნავენ გაზეთის გამოშვებაზე
|
|
ჟურნალისტი
|
9
|
იღებენ მითითებას რედაქტორებისაგან, იღებენ ინტერვიუს, აკეთებენ რეპორტაჟს,
ამზადებენ ინფორმაციას, აწვდიან რედაქტორს
|
|
კრიმინალისტი
პოლიციელი
|
1
1
|
აწესრიგებენ სიტუაციას , იკვლევენ მომხდარს, ეხმარებიან ჟურნალისტებს
|
|
მემატიანე
|
1
|
იწერს მიმდინარე მოვლენებს , ქმნის ისტორიულ ქრონიკას
|
|
არმაზის მოსახლეობა (ისინი ვინც ფაქტს შეესწრნენ)
|
3
|
მასწავლებლები ირგებენ მოსახლეობის როლს და გასცემენ ინფორმაციას, რისგანაც
კეთდება რეპორტაჟი
|
|
ოპერატორი
|
1
|
იღებს ყველა მოვლენას და ქმნის ვიდეომასალას
|
- გაზეთის სახელწოდებაზე
- როგორი იქნება დიზაინი?!
- გარდა არსებული რეპორტაჟისა, კიდევ რა შეიძლება განთავსდეს ისეთი მათ გამოშვებულ გაზეთში, რომ კონკურენცია გაუწიონ სხვა გაზეთებს
აქტ.2
ყველა ცდილობს მოიძიოს მასალა მე-4 საუკუნის ქართლის სამეფოზე , ე.წ მირიანის და ნანას
მეფობის ხანაზე, გაიხსენონ არმაზის კერპის ისტორია ;
აქტ. 3
ყველა მონაწილე იაზრებს საკუთარ როლს ბაგინეთში
ასულები იწყებენ იმ აქტივობის განხორციელებას , რაც მათ როლთან მოდის შესაბამისობაში
რედაქტორებს ეძლევათ ვადა 2 კვირა გაზეთის სრულყოფისათვის
, ხოლო მემატიანეს იგივე პერიოდი ისტორიის
ჩასაწერად და გასაფორმებლად;
აქტ. 5 შექმნილი გაზეთების პრეზენტაცია მოხდება
მეცხრეკლასელებთან, საქართველოს ისტორიის გაკვეთილზე, კლასის მიერ იქნა შერჩეული
საუკეთესო სტატია , დასაბუთდა ყველა დადებითი და უარყოფითი მოსაზრება , აქტივობები გაიწერა
გაკვეთილის გეგმაში;
მოსწავლეებმა შეძლეს
- · ინფორმაციის მოგროვება, დამუშავება , მოსაზრებების დახარისხება, გადაწყვეტილებების მიღება , პრობლემების მოგვარებაზე ფიქრი
- · დაამუშავეს რეალურად ნანახი , განცდილი ამბავი და ელექტრონულად მოპოვებულ ინფორმაციასთან შეზავების შედეგ ერთად შექმნეს ინფორმაცია , რომელიც იქცა საინტერესო სტატიად
- · აუდიტორიისთვის მასალის წარდგენა და დასაბუთება, რამდენად მნიშვნელოვანია არსებულ მოვლენებზე დამაჯერებული, არგუმენტებით გაჯერებული ინფორმაციის მომზადება
- · მიიღეს უკუკავშირი და გაიზიარეს სხვისი მოსაზრებები
ერთ-ერთი ჯგუფის მიერ გამოშვენული გაზეთი
ძალიან საინტერესოა თქვენი ნამუშევარი ბავშვებო, ასეთი მუშაობა შეგძენთ მნიშვნელოვან უნარებს, იამაყეთ,რომ ასეთი მასწავლებელი გყავთ.😘
ОтветитьУдалить